CONTINENTAL CONTISPORTCONTACT 5
205/ 50R 17 93 W

DOT: 2014
NR KAT.:

  • Stan:
    Nowy
  • Sezon:
    lato
  • rozmiar:
    205/ 50R 17
  • Indeks prędkości:
    W
  • Indeks nośności:
    93
  • zastosowanie:
    Osobowe
  • Rok produkcji:
    2014
  • Liczba sztuk w ofercie:
    1 szt.
  • etykieta EU:
    • C
    • A
    • 72db
  • Darmowa dostawa
    Kupując w naszym sklepie dostawa jest zupenie GRATIS
  • Montaż gratis
    Zapraszamy do naszego zakładu -Błonie 12; Sulejów

Continental ContiSportContact 5 to letni model, który (jak sama nazwa wskazuje) bardzo dobrze sprawdza się przy szybkiej sportowej jeździe. Wyróżnia się przede wszystkim doskonałą przyczepnością i kontrolą pojazdu nawet przy dużych prędkościach. Nowatorska konstrukcja i nowoczesne rozwiązania zastosowane w ContiSportContact 5 sprawiają że jest to jeden z "topowych" modeli w swojej klasie. Piąta generacja tej serii to przede wszystkim

  • Mieszanka gumy "Black Chili" - dająca maksymalną przyczepność, prowadzenie i bezpieczeństwo w każdych warunkach na drodze. Dzięki temu opona dobrze reaguje na drgania podczas jazdy co skraca też drogę hamowania.
  • Ta sama mieszanka odpowiada za mniejsze opory toczenia, co daje dłuższe przebiegi i mniejsze zużycie paliwa.
  • Dwuwarstwowa konstrukcja adaptuje się do podłoża poprawiając przyczepność i prowadzenie podczas pokonywania zakrętów.

Continental to wiodący producent opon na świecie. Firma powstała w 1871 roku w Hanowerze w Niemczech. W Polsce Continental swoją działalność rozpoczął w 1997 roku. Continental jako pierwszy wprowadził na rynek oponę z bieżnikiem. Do produkcji opon również jako pierwszy zastosował kauczuk syntetyczny. Dzięki stałemu dążeniu do ulepszania swoich produktów i wprowadzania nowatorskich rozwiązań technologicznych, Continental stał się potężną europejską marką rozpoznawalną na całym globie.

Etykieta EU

Efektywność energetyczna / opór toczenia (oszczędność)
W trakcie jazdy opona odkształca się na skutek kontaktu z podłożem, przez co traci energię. Powstające w ten sposób straty energii nazywamy oporem toczenia. Ma on bezpośredni wpływ na zużycie paliwa, a więc również na jakość środowiska naturalnego. Opona o mniejszym oporze toczenia zużywa mniej energii, dzięki czemu spalamy mniej paliwa i mniej spalin trafia do atmosfery.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Hamowanie na mokrej nawierzchni jest kluczową cechą wpływającą na bezpieczeństwo podróży, mierzoną w metrach od momentu rozpoczęcia hamowania do zatrzymania pojazdu. Wyszczególniono oceny od A do G, przy czym nie używa się oceny D, ani G. Ocena A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Różnice między ocenami to skrócenie lub wydłużenie dystansu hamowania przy prędkości 80 km/h od jednej do dwóch długości samochodu (3 do 6 metrów). Różnica między ocenami A a F wynosi ponad 18 metrów długości hamowania dla samochodów osobowych.
Zewnętrzny hałas toczenia
To hałas generowany przez opony w ruchu, mierzony w decybelach. Im na symbolu więcej czarnych pasków, tym głośniejsza jest opona. Jedna fala na rysunku oznacza najniższą dopuszczalną wartość, trzy – najwyższą. Im cichsza opona, tym bardziej jest ona przyjazna dla środowiska.
Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych. Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Czy warto kupić nowe opony ze starszym rocznikiem produkcji?

Ze względu na niską cenę, kupienie takiego ogumienia może się wydawać atrakcyjne. Czy zatem warto kupić opony ze starszym DOTem? Zdecydowanie tak. Zmiany wpływające na starzenie się ogumienia zachodzą przede wszystkim podczas użytkowania opony na pojeździe. Nieużywana opona przechowywana w magazynie w odpowiednich warunkach utrzymuje swoje właściwości i parametry przez bardzo długi okres czasu. Michelin (największy na świecie producent opon) publikuje badania, z których wynika że opona niezamontowana na pojeździe nie starzeje się w znaczący sposób, ponieważ nie działają na nią siły obciążenia czy tarcia. Poza tym producenci przygotowują mieszankę gumy w taki sposób żeby magazynowana opona mogła zachować swoje właściwości przez lata. Czytaj więcej...

Potrzebujesz pomocy?

Nie możesz się zdecydować?

Skontaktuj się z naszym doradcą

44 61 62 685

Lub napisz zapytanie mailowo

info@x-opony.pl