Reklamacje

Opssss…. jeśli tu jesteś, coś mogło pójść nie tak.

Nie przejmuj się, dołożymy wszelkich starań, aby rozwiązać Twój problem i pomóc Ci w przejściu procedury reklamacyjnej.

Pamiętaj, że wszystkie fabrycznie nowe produkty (i nie tylko) zakupione za pośrednictwem x-opony.pl objęte są odpowiednią ochroną gwarancyjną. Więcej na ten temat dowiesz się w zakładce „GWARANCJE”.

JAK ROZPOCZĄĆ PROCES REKLAMACYJNY?

Wystarczy, że wykonasz następujące czynności:

  • Krok 1 - skontaktuj się z nami
    Skontaktuj się z nami za pośrednictwem formularza kontaktowego, skrzynki mailowej lub telefonicznie pod numerem +48 61 62 685. Przygotuj swój numer zamówienia.
  • Krok 2 - skontaktuj się z nami
    Aby rozpocząć procedurę reklamacyjną, musisz wypełnić formularz odpowiedni dla danego producenta. Wzory formularzy znajdziesz poniżej. Jeśli nie odnajdziesz odpowiedniego wzoru producenta, skorzystaj z formularza x-opony.pl.

    FORMULARZE REKLAMACYJNE

    Opony - produkt nowy

    GRUPA MICHELIN – (Do zużycia bieżnika do wskaźnika TWI=1,6 mm lub 10 lat od daty produkcji) [LINK]

    • MICHELIN
    • KLEBER
    • KORMORAN
    • BFGOODRICH
    • RIKEN

    GRUPA CONTINENTAL (Do zużycia bieżnika do wskaźnika TWI=1,6 mm lub 5 lat od daty produkcji) [LINK]

    • CONTINENTAL
    • UNIROYAL
    • BARUM

    GRUPA GOODYEAR (5 lat od daty sprzedaży lub 5 od daty zakupu) [LINK]

    • GOODYEAR
    • DUNLOP
    • FULDA
    • SAVA
    • DĘBICA

    GRUPA BRIDGESTONE (1 rok od daty sprzedaży reklamacja pełna, 4 lata od daty sprzedaży reklamacja częściowa według zużycia bieżnika) [LINK]

    • BRIDGESTONE
    • FIRESTONE
    • DAYTON

    GRUPA PIRELLI (5 lat od daty produkcji) [LINK]

    INNI PRODUCENCI:

    • HANKOOK[LINK]
    • GOODRIDE / NANKANG [LINK]
    • FORMULARZ - x-opony.pl [LINK]
    Opony - produkt nowy: OUTLET (OLD DOT) lub produkt używany
    • FORMULARZ - x-opony.pl - OPONY
    FELGI - produkt nowy lub produkt używany
    • FORMULARZ - x-opony.pl - FELGI
  • Krok 3 - dostarcz do nas reklamowany produkt

    Produkt możesz do nas dostarczyć na dwa sposoby:

    - Osobiście - do naszego serwisu,

    - Wysyłkowo – za pośrednictwem firmy kurierskiej.

  • Krok 4 - procedura rozpatrzenia reklamacji
    Od czasu dostarczenia towaru do serwisu w ciągu 14 dni określimy, czy produkt będzie kwalifikować się do rozpoczęcia odpowiedniej procedury gwarancyjnej i poinformujemy Cię o tym.

    JAK PREBIEGAJĄ POSZCZEGÓLNE PROCEDURY?

    Procedura gwarancyjna dla opon nowych

    Wszystkie opony nowe (do 5 lat od daty produkcji) objęte są procedurą gwarancyjną producenta. Zostają one odesłane do odpowiedniego producenta w celu przeprowadzenia ekspertyzy i rozpatrzenia gwarancji. Cała procedura trwa od 14 do 30 dni. W momencie otrzymania przez nas decyzji reklamacyjnej od producenta, skontaktujemy się z Tobą bezzwłocznie i przekażemy informację o rozpatrzeniu gwarancji.

    Procedura gwarancyjna dla opon nowych, old dot oraz używanych

    Dla opon OLD DOT (powyżej 5 lat od daty produkcji) i opon używanych obowiązuje uproszczona procedura reklamacyjna. Po otrzymaniu towaru nasi specjaliści dokonują oceny stanu technicznego opony pod kątem reklamowanej anomalii. Decyzję o pozytywnym lub negatywnym rozpatrzeniu reklamacji podejmuje x-opony.pl. Czas trwania uproszczonej procedury to 14 dni.

    Procedura gwarancyjna dla pozostałych produktów

    Dla wszelkich pozostałych produktów oferowanych przez nasz sklep również obowiązuje uproszczona procedura reklamacyjna. Po otrzymaniu towaru nasi specjaliści dokonują oceny stanu technicznego produktu pod kątem reklamowanej anomalii. Decyzję o pozytywnym lub negatywnym rozpatrzeniu reklamacji podejmuje x-opony.pl. Czas trwania uproszczonej procedury to 14 dni.

  • Krok 5 - decyzja
    W ostatnim etapie skontaktujemy się z Tobą i w zależności od decyzji reklamacyjnej dokonamy wyboru opcji zakończenia procedury reklamacyjnej.

    Pozytywne rozpatrzenie reklamacji

    Jeśli reklamacja zostanie rozpatrzona pozytywnie przez producenta lub przez nas, zwrócimy Ci środki lub dokonamy wymiany towaru na nasz koszt.

    Negatywne rozpatrzenie reklamacji

    Jeśli reklamacja zostanie rozpatrzona negatywnie przez producenta lub przez nas opony z takiej reklamacji będą u nas przechowywane przez 2 tygodnie od daty przekazania informacji o decyzji i w przypadku braku pisemnego żądania zwrotu, zostaną zutylizowane. Jeśli zdecydujesz się na odbiór opon, możesz to zrobić osobiście i bez żadnych kosztów w naszym serwisie lub możemy je do Ciebie odesłać (koszty odesłania opon pokrywa reklamujący).

Potrzebujesz pomocy?

Nie możesz się zdecydować?

Skontaktuj się z naszym doradcą

44 61 62 685

Lub napisz zapytanie mailowo

info@x-opony.pl