NOKIAN TYRES WR D4
205/ 55R 16 91 T

DOT: 2020
NR KAT.: 6419440403922

  • Stan:
    Nowy
  • Sezon:
    zima
  • rozmiar:
    205/ 55R 16
  • Indeks prędkości:
    T
  • Indeks nośności:
    91
  • zastosowanie:
    Osobowe
  • Rok produkcji:
    2020
  • Liczba sztuk w ofercie:
    1 szt.
  • etykieta EU:
    • C
    • B
    • 69db
  • Darmowa dostawa
    Kupując w naszym sklepie dostawa jest zupenie GRATIS
  • Montaż gratis
    Zapraszamy do naszego zakładu -Błonie 12; Sulejów

Nokian WR D4 to zimowa opona klasy premium. Wykorzystano nowoczesne technologie dla bezpiecznej jazdy i przyczepności w zimowych warunkach. Model WR D4 zapewnia pewność prowadzenia na różnych typach nawierzchni: suchej, mokrej, zaśnieżonej czy pokrytej błotem pośniegowym. Technologie zastosowane w tym modelu to między innymi:

  • Nokian Twin Trac Silica - Innowacyjna mieszanka z dodatkiem kauczuku, krzemionki i oleju daje stabilność prowadzenia i wykazuje większą odporność na ścieranie się bieżnika. Dzięki temu opona jest w stanie przejechać więcej i zużywa się równomiernie. Dzięki tej specjalnej mieszance przyczepność pozostaje bardzo dobra nawet w niskich temperaturach.
  • Stiff handling blocks - Sztywne bloki z lamelami dające lepsze prowadzenie pojazdu. Kształt bloków zapobiega powstaniu zjawiska aquaplaningu i dobrze odprowadza błoto pośniegowe.
  • Deep snow booster - skosy na bokach bloków na barkach opony lepiej przylegają do nawierzchni dając dodatkową przyczepność przy pokonywaniu zakrętów. Dodatkowe skosy na tylnych krawędziach bloków "wyrzucają" wodę i błoto z rowków. Ponadto same rowki są polerowane dla lepszego odprowadzenia wody.
  • Silent Sidewall Technology - czyli technologia cichej ściany bocznej - zmniejsza hałas zewnętrzny i poprawia komfort dzięki zastosowaniu odpowiedniej mieszanki gumy.

Etykieta EU

Efektywność energetyczna / opór toczenia (oszczędność)
W trakcie jazdy opona odkształca się na skutek kontaktu z podłożem, przez co traci energię. Powstające w ten sposób straty energii nazywamy oporem toczenia. Ma on bezpośredni wpływ na zużycie paliwa, a więc również na jakość środowiska naturalnego. Opona o mniejszym oporze toczenia zużywa mniej energii, dzięki czemu spalamy mniej paliwa i mniej spalin trafia do atmosfery.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Hamowanie na mokrej nawierzchni jest kluczową cechą wpływającą na bezpieczeństwo podróży, mierzoną w metrach od momentu rozpoczęcia hamowania do zatrzymania pojazdu. Wyszczególniono oceny od A do G, przy czym nie używa się oceny D, ani G. Ocena A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Różnice między ocenami to skrócenie lub wydłużenie dystansu hamowania przy prędkości 80 km/h od jednej do dwóch długości samochodu (3 do 6 metrów). Różnica między ocenami A a F wynosi ponad 18 metrów długości hamowania dla samochodów osobowych.
Zewnętrzny hałas toczenia
To hałas generowany przez opony w ruchu, mierzony w decybelach. Im na symbolu więcej czarnych pasków, tym głośniejsza jest opona. Jedna fala na rysunku oznacza najniższą dopuszczalną wartość, trzy – najwyższą. Im cichsza opona, tym bardziej jest ona przyjazna dla środowiska.
Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych. Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Potrzebujesz pomocy?

Nie możesz się zdecydować?

Skontaktuj się z naszym doradcą

44 61 62 685

Lub napisz zapytanie mailowo

info@x-opony.pl