UNIROYAL RAINSPORT 3
185/ 55R 15 82 H

DOT: 2014
NR KAT.:
121.95 zł - Netto
150
ostatnia sztuka

  • Stan:
    Nowy produkt
  • Sezon:
    lato
  • rozmiar:
    185/ 55R 15
  • Indeks prędkości:
    H
  • Indeks nośności:
    82
  • zastosowanie:
    Osobowe
  • Rok produkcji:
    2014
  • etykieta EU:
    • E
    • A
    • 70db
  • Darmowa dostawa
    Kupując w naszym sklepie dostawa opon jest zupenie GRATIS
  • Montaż gratis
    Zapraszamy do naszego zakładu -Błonie 12; Sulejów

Etykieta EU

Efektywność energetyczna / opór toczenia (oszczędność)
W trakcie jazdy opona odkształca się na skutek kontaktu z podłożem, przez co traci energię. Powstające w ten sposób straty energii nazywamy oporem toczenia. Ma on bezpośredni wpływ na zużycie paliwa, a więc również na jakość środowiska naturalnego. Opona o mniejszym oporze toczenia zużywa mniej energii, dzięki czemu spalamy mniej paliwa i mniej spalin trafia do atmosfery.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Hamowanie na mokrej nawierzchni jest kluczową cechą wpływającą na bezpieczeństwo podróży, mierzoną w metrach od momentu rozpoczęcia hamowania do zatrzymania pojazdu. Wyszczególniono oceny od A do G, przy czym nie używa się oceny D, ani G. Ocena A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Różnice między ocenami to skrócenie lub wydłużenie dystansu hamowania przy prędkości 80 km/h od jednej do dwóch długości samochodu (3 do 6 metrów). Różnica między ocenami A a F wynosi ponad 18 metrów długości hamowania dla samochodów osobowych.
Zewnętrzny hałas toczenia
To hałas generowany przez opony w ruchu, mierzony w decybelach. Im na symbolu więcej czarnych pasków, tym głośniejsza jest opona. Jedna fala na rysunku oznacza najniższą dopuszczalną wartość, trzy – najwyższą. Im cichsza opona, tym bardziej jest ona przyjazna dla środowiska.
Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych. Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Rainsport 3 to kolejna generacja serii tak zwanych "deszczowych opon" czyli ogumienia, które sprawdza się znakomicie na mokrej nawierzchni. Dedykowana jest do aut osobowych klasy średniej i wyższej a także do aut typu SUV. Charakterystyczny bieżnik i zastosowane rozwiązania w tym modelu zapewniają bezpieczeństwo bez względu na pogodę. Dlaczego warto wybrać Rainsport 3:

  • Technologia Shark Skin - znane już z poprzednich modeli rozwiązanie inspirowane skórą rekina. Charakterystyczna rzeźba rowków odpowiada za błyskawiczne pozbywanie się wody czy błota spod opony rozpraszając je na boki. Dodatkowo "Ultimate Flow Structure" czylioptymalny rozkład rowków i lamel jeszcze bardziej pomaga walczyć z aquaplaningiem.
  • Rain Tire Compound - opracowany przez Uniroyal skład gumy sprawia że bieżnik lepiej przylega do nierównej nawierzchni poprawiając przyczepność a tym samum hamowanie. Zwiększono natomiast sztywność w kierunku poprzecznym co znacznie poprawia zachowanie pojazdu na zakrętach.
  • Gentle Sound Configuration - technologia mająca na celu zredukować hałas zewnętrzny i zmniejszyć szybkość ścierania się bieżnika.

Marka Uniroyal pochodząca z Belgii działa od 1868 roku, co sprawia że jest to jedna z najstarszych firm oponiarskich w Europie. Jest to producent klasy średniej należący obecnie do niemieckiego koncernu Continental. Uniroyal znany jest znany z produkcji tzw. opon deszczowych mających bardzo dobre osiągi na mokrej nawierzchni. Pierwszym takim modelem był "The rallye 180" wyprodukowany już w 1967. Marka cały czas wprowadza najnowsze technologie produkcyjne, co sprawia że opony Uniroyal są znane z jakości i cenione na całym świecie.

Czy warto kupić nowe opony ze starszym rocznikiem produkcji?

Ze względu na niską cenę, kupienie takiego ogumienia może się wydawać atrakcyjne. Czy zatem warto kupić opony ze starszym DOTem? Zdecydowanie tak. Zmiany wpływające na starzenie się ogumienia zachodzą przede wszystkim podczas użytkowania opony na pojeździe. Nieużywana opona przechowywana w magazynie w odpowiednich warunkach utrzymuje swoje właściwości i parametry przez bardzo długi okres czasu. Michelin (największy na świecie producent opon) publikuje badania, z których wynika że opona niezamontowana na pojeździe nie starzeje się w znaczący sposób, ponieważ nie działają na nią siły obciążenia czy tarcia. Poza tym producenci przygotowują mieszankę gumy w taki sposób żeby magazynowana opona mogła zachować swoje właściwości przez lata. Czytaj więcej...

Potrzebujesz pomocy?

Nie możesz się zdecydować?

Skontaktuj się z naszym doradcą

44 61 62 685

Lub napisz zapytanie mailowo

info@x-opony.pl