DUNLOP SP SPORT MAXX
275/ 40R 19 101 Y

DOT: 2011
NR KAT.: 5280

  • Stan:
    Nowy
  • Sezon:
    lato
  • rozmiar:
    275/ 40R 19
  • Indeks prędkości:
    Y
  • Indeks nośności:
    101
  • zastosowanie:
    Osobowe
  • Rok produkcji:
    2011
  • Liczba sztuk w ofercie:
    1 szt.
  • etykieta EU:
    • C
    • C
    • 70db
  • Darmowa dostawa
    Kupując w naszym sklepie dostawa jest zupenie GRATIS
  • Montaż gratis
    Zapraszamy do naszego zakładu -Błonie 12; Sulejów

Dunlop Sp Sport Maxx to opona letnia, klasy PREMIUM - najwyższa jakość wykonania i maksymalne osiągi. Przeznaczona dla luksusowych samochodów osobowych o dużych mocach silnika.

CECHY OPONY:

  • Dunlop Sp Sport Maxx została zaprojektowana w oparciu o technologie "Dunlop Touch Technology" i "Multi Radius Tread" które umożliwiają równomierne rozłożenie nacisku opony na podłoże. Gwarantuje to bardziej precyzyjną jazdę i zapewnia lepszą kontrolę nad pojazdem podczas wykonywania manewrów;
  • opona Dunlop Sp Sport Maxx została wyprodukowana przy użyciu podwójnej mieszanki krzemionki, która gwarantuje maksymalną przyczepność, zarówno na suchej jak i na mokrej nawierzchni. Ponadto, zapewnia wysoką odporność na uszkodzenia mechaniczne i otarcia, a także generuje przyspieszenie i moc hamowania;
  • strefa bieżnika odpowiedzialna za szybką ewakuację wody na boki, gwarantuje skuteczną ochronę przed zjawiskiem aquaplaningu;
  • stabilne żebra w strefie centralnej bieżnika gwarantują znakomitą precyzję kierowania pojazdem i stabilność podczas jazdy przy dużych prędkościach;
  • konstrukcja bieżnika umożliwia ograniczenie wibracji i poziomu emitowanego hałasu, przez co jazda staje się cicha i bardziej komfortowa.
INFORMACJE O PRODUCENCIE:

Dunlop to jeden z czołowych producentów i dystrybutorów opon wysokiej i najwyższej klasy na świecie. Ta brytyjska marka została założona w 1888 roku, przez John Boyd Dunlop, który jako pierwszy przedstawił światu rowerową oponę pneumatyczną. Obecnie Dunlop jest częścią globalnego koncernu Goodyear Tire & Rubber Company. Dunlop dysponuje 52 zakładami produkcyjnymi w ponad 22 krajach na całym globie, a produkcja tych bezkonkurencyjnych opon wynosi prawie 200 milionów sztuk w skali roku. Produkty Dunlop poddawane są różnorodnym badaniom i testom pod kątem bezpieczeństwa, jakości prowadzenia, emisji hałasu i zużycia paliwa. Inżynierowie Dunlop wykorzystują także innowacyjne technologie, które niosą duże korzyści dla środowiska. Dzięki tak ogromnym osiągnięciom, marka Dunlop nieprzerwanie cieszy się dużym zaufaniem wśród klientów.

Etykieta EU

Efektywność energetyczna / opór toczenia (oszczędność)
W trakcie jazdy opona odkształca się na skutek kontaktu z podłożem, przez co traci energię. Powstające w ten sposób straty energii nazywamy oporem toczenia. Ma on bezpośredni wpływ na zużycie paliwa, a więc również na jakość środowiska naturalnego. Opona o mniejszym oporze toczenia zużywa mniej energii, dzięki czemu spalamy mniej paliwa i mniej spalin trafia do atmosfery.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Hamowanie na mokrej nawierzchni jest kluczową cechą wpływającą na bezpieczeństwo podróży, mierzoną w metrach od momentu rozpoczęcia hamowania do zatrzymania pojazdu. Wyszczególniono oceny od A do G, przy czym nie używa się oceny D, ani G. Ocena A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Różnice między ocenami to skrócenie lub wydłużenie dystansu hamowania przy prędkości 80 km/h od jednej do dwóch długości samochodu (3 do 6 metrów). Różnica między ocenami A a F wynosi ponad 18 metrów długości hamowania dla samochodów osobowych.
Zewnętrzny hałas toczenia
To hałas generowany przez opony w ruchu, mierzony w decybelach. Im na symbolu więcej czarnych pasków, tym głośniejsza jest opona. Jedna fala na rysunku oznacza najniższą dopuszczalną wartość, trzy – najwyższą. Im cichsza opona, tym bardziej jest ona przyjazna dla środowiska.
Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych. Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Czy warto kupić nowe opony ze starszym rocznikiem produkcji?

Ze względu na niską cenę, kupienie takiego ogumienia może się wydawać atrakcyjne. Czy zatem warto kupić opony ze starszym DOTem? Zdecydowanie tak. Zmiany wpływające na starzenie się ogumienia zachodzą przede wszystkim podczas użytkowania opony na pojeździe. Nieużywana opona przechowywana w magazynie w odpowiednich warunkach utrzymuje swoje właściwości i parametry przez bardzo długi okres czasu. Michelin (największy na świecie producent opon) publikuje badania, z których wynika że opona niezamontowana na pojeździe nie starzeje się w znaczący sposób, ponieważ nie działają na nią siły obciążenia czy tarcia. Poza tym producenci przygotowują mieszankę gumy w taki sposób żeby magazynowana opona mogła zachować swoje właściwości przez lata. Czytaj więcej...

Potrzebujesz pomocy?

Nie możesz się zdecydować?

Skontaktuj się z naszym doradcą

44 61 62 685

Lub napisz zapytanie mailowo

info@x-opony.pl