MICHELIN PILOT SUPER SPORT
285/ 40R 19 103 Y FR

DOT: 2017
NR KAT.:
284.55 zł - Netto
350
ostanie 2 szt.


  • Stan:
    Nowy
  • Sezon:
    lato
  • rozmiar:
    285/ 40R 19
  • Indeks prędkości:
    Y
  • Indeks nośności:
    103
  • zastosowanie:
    Osobowe
  • Rok produkcji:
    2017
  • Liczba sztuk w ofercie:
    1 szt.
  • etykieta EU:
    • C
    • A
    • 73db
  • Darmowa dostawa
    Kupując w naszym sklepie dostawa jest zupenie GRATIS
  • Montaż gratis
    Zapraszamy do naszego zakładu -Błonie 12; Sulejów

Michelin Pilot Super Sport to opona letnia, opracowana dla seryjnie produkowanych sportowych samochodów oraz  pojazdów tuningowanych o utrawysokich osiągach.

Opona Michelin Pilot Super Sport cechuje się doskonałą kierowalnością na suchej nawierzchni, dzięki zastosowaniu asymetrycznego bieżnika, który idealnie dostosowuje się do warunków drogowych.

Dzięki opasaniu TWARON osiągnięto większą stabilność opony przy bardzo dużych prędkościach. Dzieje się to za sprawą zmiennych naprężeń, poprzez które opasanie zaciska czoło bieżnika bardziej niż barki opony. Siła odśrodkowa jest efektywniej opanowywana, a nacisk na podłoże jest rozkładany jeszcze bardziej równomiernie.

W Michelin Pilot Super Sport zastosowano również technologię podwójnej mieszanki, nazywaną BI-COMPOUND. Technologia ta polega na  innowacyjnym rozmieszczeniu dwóch różnych mieszanek gumowych na wewnętrznej i zewnętrznej stronie bieżnika. Wszystko to zapewnia doskonałą wytrzymałość i stabilność jazdy nawet podczas pokonywania najostrzejszych zakrętów.

Inną, równie istotną technologią, którą Michelin posłużyło się do zoptymalizowania sterowności pojazdu jest VARIABLE CONTACT PATCH 2.0 - umiejętność dostosowywania się opony do jakości podłoża.

Michelin Pilot Super Sport została opracowana przy użyciu programów do symulacji cyfrowej stosowanych w aeronautyce i przemyśle motoryzacyjnym.

Etykieta EU

Efektywność energetyczna / opór toczenia (oszczędność)
W trakcie jazdy opona odkształca się na skutek kontaktu z podłożem, przez co traci energię. Powstające w ten sposób straty energii nazywamy oporem toczenia. Ma on bezpośredni wpływ na zużycie paliwa, a więc również na jakość środowiska naturalnego. Opona o mniejszym oporze toczenia zużywa mniej energii, dzięki czemu spalamy mniej paliwa i mniej spalin trafia do atmosfery.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Hamowanie na mokrej nawierzchni jest kluczową cechą wpływającą na bezpieczeństwo podróży, mierzoną w metrach od momentu rozpoczęcia hamowania do zatrzymania pojazdu. Wyszczególniono oceny od A do G, przy czym nie używa się oceny D, ani G. Ocena A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Różnice między ocenami to skrócenie lub wydłużenie dystansu hamowania przy prędkości 80 km/h od jednej do dwóch długości samochodu (3 do 6 metrów). Różnica między ocenami A a F wynosi ponad 18 metrów długości hamowania dla samochodów osobowych.
Zewnętrzny hałas toczenia
To hałas generowany przez opony w ruchu, mierzony w decybelach. Im na symbolu więcej czarnych pasków, tym głośniejsza jest opona. Jedna fala na rysunku oznacza najniższą dopuszczalną wartość, trzy – najwyższą. Im cichsza opona, tym bardziej jest ona przyjazna dla środowiska.
Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych. Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Potrzebujesz pomocy?

Nie możesz się zdecydować?

Skontaktuj się z naszym doradcą

44 61 62 685

Lub napisz zapytanie mailowo

info@x-opony.pl