GOODYEAR ULTRAGRIP 9
185/ 65R 15 88 T

DOT: 2014
NR KAT.:
146.34 zł - Netto
180
ostatnia sztuka


  • Stan:
    Nowy
  • Sezon:
    zima
  • rozmiar:
    185/ 65R 15
  • Indeks prędkości:
    T
  • Indeks nośności:
    88
  • zastosowanie:
    Osobowe
  • Rok produkcji:
    2014
  • Liczba sztuk w ofercie:
    1 szt.
  • etykieta EU:
    • C
    • C
    • 67db
  • Darmowa dostawa
    Kupując w naszym sklepie dostawa jest zupenie GRATIS
  • Montaż gratis
    Zapraszamy do naszego zakładu -Błonie 12; Sulejów

Goodyear UltraGrip 9 to następca bardzo udanego modelu UltraGrip 8, zapewniający jeszcze lepsze osiągi i fenomenalną przyczepność. O bardzo dobrych parametrach opony świadczą bardzo dobre wyniki w testach - m.in. ADAC czy Auto Motor Sport - gdzie uzyskiwała ocenę dobra lub rekomendowana. Główne zalety tego modelu to:

  • Technologia 3D BIS - znana z poprzednich modeli wpływa na skrócenie drogi hamowania i wysoką przyczepność na zimowych drogach. Nazwa nawiązuje do unikalnego kształtu kloscków ( w przekroju mają formę 3D), które blokują się wzajemnie przy hamowaniu czy manewrach, co gwarantuje bezproblemową jazdę na każdej nawierzchni.
  • Technologia Tread Optimal Performance - wpływa na mniejsze zużycie bieżnika. Oprócz wskaźnika zużycia ogumienia ulepszono mieszankę i zoptymalizowano rozkład nacisków co znacząco wydłuża czas eksploatacji.
  • Hydrodynamiczne rowki - specjalna powierzchnia, która wpływa na błyskawiczne usuwanie wody, błota czy śniegu spod bieżnika, zmniejszając ryzyko aquaplaningu i jednocześnie poprawiając przyczepność.

Bieżnik UltraGrip 9 występuje w dwóch rodzajach bieżnika - mniejsze rozmiary mogą posiadać rowek centralny natomiast większe mogą go nie posiadać.

Producent Goodyear to amerykański koncern - lider w branży oponiarskiej działający od 1898 roku. Doświadczenie i zastosowanie najnowszych technologii w produkcji gwarantuje najlepszą jakość i osiągi. Do rodziny Goodyeara należą takie marki jak Dębica, Fulda czy Dunlop.

Etykieta EU

Efektywność energetyczna / opór toczenia (oszczędność)
W trakcie jazdy opona odkształca się na skutek kontaktu z podłożem, przez co traci energię. Powstające w ten sposób straty energii nazywamy oporem toczenia. Ma on bezpośredni wpływ na zużycie paliwa, a więc również na jakość środowiska naturalnego. Opona o mniejszym oporze toczenia zużywa mniej energii, dzięki czemu spalamy mniej paliwa i mniej spalin trafia do atmosfery.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Hamowanie na mokrej nawierzchni jest kluczową cechą wpływającą na bezpieczeństwo podróży, mierzoną w metrach od momentu rozpoczęcia hamowania do zatrzymania pojazdu. Wyszczególniono oceny od A do G, przy czym nie używa się oceny D, ani G. Ocena A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Różnice między ocenami to skrócenie lub wydłużenie dystansu hamowania przy prędkości 80 km/h od jednej do dwóch długości samochodu (3 do 6 metrów). Różnica między ocenami A a F wynosi ponad 18 metrów długości hamowania dla samochodów osobowych.
Zewnętrzny hałas toczenia
To hałas generowany przez opony w ruchu, mierzony w decybelach. Im na symbolu więcej czarnych pasków, tym głośniejsza jest opona. Jedna fala na rysunku oznacza najniższą dopuszczalną wartość, trzy – najwyższą. Im cichsza opona, tym bardziej jest ona przyjazna dla środowiska.
Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych. Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Czy warto kupić nowe opony ze starszym rocznikiem produkcji?

Ze względu na niską cenę, kupienie takiego ogumienia może się wydawać atrakcyjne. Czy zatem warto kupić opony ze starszym DOTem? Zdecydowanie tak. Zmiany wpływające na starzenie się ogumienia zachodzą przede wszystkim podczas użytkowania opony na pojeździe. Nieużywana opona przechowywana w magazynie w odpowiednich warunkach utrzymuje swoje właściwości i parametry przez bardzo długi okres czasu. Michelin (największy na świecie producent opon) publikuje badania, z których wynika że opona niezamontowana na pojeździe nie starzeje się w znaczący sposób, ponieważ nie działają na nią siły obciążenia czy tarcia. Poza tym producenci przygotowują mieszankę gumy w taki sposób żeby magazynowana opona mogła zachować swoje właściwości przez lata. Czytaj więcej...

Potrzebujesz pomocy?

Nie możesz się zdecydować?

Skontaktuj się z naszym doradcą

44 61 62 685

Lub napisz zapytanie mailowo

info@x-opony.pl