BARUM POLARIS 5
175/ 70R 14 88 T XL

DOT: 2018
NR KAT.:
170.73 zł - Netto
210


  • Stan:
    Nowy
  • Sezon:
    zima
  • rozmiar:
    175/ 70R 14
  • Indeks prędkości:
    T
  • Indeks nośności:
    88
  • zastosowanie:
    Osobowe
  • Rok produkcji:
    2018
  • Liczba sztuk w ofercie:
    1 szt.
  • etykieta EU:
    • E
    • C
    • 71db
  • Darmowa dostawa
    Kupując w naszym sklepie dostawa jest zupenie GRATIS
  • Montaż gratis
    Zapraszamy do naszego zakładu -Błonie 12; Sulejów

Barum (koncern Continental) model Polaris 5 to opona zimowa klasy średniej - następca bieżnika polaris 3 - jeden z czołowych produktów tej marki. Barum należy do marki Continental - dzięki czemu zastosowano także w tym modelu nowoczesne rozwiązania i materiały. Opona jest przeznaczona dla aut osobowych oraz aut typu SUV. Polaris 5 łączy w sobie wysoką jakość za rozsądną cenę i spełnia oczekiwania wymagających użytkowników. Kierunkowy bieżnik z trzem rowkami i stabilną konstrukcją bloków z optymalnie rozmieszczonymi lamelami i nacięciami zapewnia bardzo dobrą przyczepność nawet w trudnych warunkach. Układ klocków bieżnika jest podobny jak w modelu Polaris 3, ale jeszcze bardzie zoptymalizowany pod kątem lepszych osiągów. Konstrukcja bieżnika daje też dobre odprowadzanie wody spod opony, a także komfort jazdy. Zastosowano też mieszankę gumy z dodatkiem krzemionki - stosowaną też w modelach klasy wysokiej.

O producencie

Barum to producent klasy średniej zyskujący coraz większą popularność dzięki bardzo dobrej jakości produkowanych opon. Należy do koncernu Continental dzięki czemu korzysta z nowoczesnych rozwiązań projektując swoje modele. Opony tej marki charakteryzują się dobrymi osiągami i parametrami, co widać w etykietach UE poszczególnych modeli i co potwierdza wiele opinii zadowolonych użytkowników. Marka Barum powstała w 1948 roku przez połączenie trzech producentów opon w czeskim mieście Zlin. Dzisiaj firma Barum jest jednym ze światowych producentów opon.

Etykieta EU

Efektywność energetyczna / opór toczenia (oszczędność)
W trakcie jazdy opona odkształca się na skutek kontaktu z podłożem, przez co traci energię. Powstające w ten sposób straty energii nazywamy oporem toczenia. Ma on bezpośredni wpływ na zużycie paliwa, a więc również na jakość środowiska naturalnego. Opona o mniejszym oporze toczenia zużywa mniej energii, dzięki czemu spalamy mniej paliwa i mniej spalin trafia do atmosfery.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Hamowanie na mokrej nawierzchni jest kluczową cechą wpływającą na bezpieczeństwo podróży, mierzoną w metrach od momentu rozpoczęcia hamowania do zatrzymania pojazdu. Wyszczególniono oceny od A do G, przy czym nie używa się oceny D, ani G. Ocena A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Różnice między ocenami to skrócenie lub wydłużenie dystansu hamowania przy prędkości 80 km/h od jednej do dwóch długości samochodu (3 do 6 metrów). Różnica między ocenami A a F wynosi ponad 18 metrów długości hamowania dla samochodów osobowych.
Zewnętrzny hałas toczenia
To hałas generowany przez opony w ruchu, mierzony w decybelach. Im na symbolu więcej czarnych pasków, tym głośniejsza jest opona. Jedna fala na rysunku oznacza najniższą dopuszczalną wartość, trzy – najwyższą. Im cichsza opona, tym bardziej jest ona przyjazna dla środowiska.
Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych. Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Potrzebujesz pomocy?

Nie możesz się zdecydować?

Skontaktuj się z naszym doradcą

44 61 62 685

Lub napisz zapytanie mailowo

info@x-opony.pl