GOODYEAR ULTRAGRIP 9
185/ 60R 14 82 T

DOT: 2018
NR KAT.:
170.73 zł - Netto
210
ostatnia sztuka


  • Stan:
    Nowy
  • Sezon:
    zima
  • rozmiar:
    185/ 60R 14
  • Indeks prędkości:
    T
  • Indeks nośności:
    82
  • zastosowanie:
    Osobowe
  • Rok produkcji:
    2018
  • Liczba sztuk w ofercie:
    1 szt.
  • etykieta EU:
    • E
    • B
    • 68db
  • Darmowa dostawa
    Kupując w naszym sklepie dostawa jest zupenie GRATIS
  • Montaż gratis
    Zapraszamy do naszego zakładu -Błonie 12; Sulejów

Goodyear UltraGrip 9 to następca bardzo udanego modelu UltraGrip 8, zapewniający jeszcze lepsze osiągi i fenomenalną przyczepność. O bardzo dobrych parametrach opony świadczą bardzo dobre wyniki w testach - m.in. ADAC czy Auto Motor Sport - gdzie uzyskiwała ocenę dobra lub rekomendowana. Główne zalety tego modelu to:

  • Technologia 3D BIS - znana z poprzednich modeli wpływa na skrócenie drogi hamowania i wysoką przyczepność na zimowych drogach. Nazwa nawiązuje do unikalnego kształtu kloscków ( w przekroju mają formę 3D), które blokują się wzajemnie przy hamowaniu czy manewrach, co gwarantuje bezproblemową jazdę na każdej nawierzchni.
  • Technologia Tread Optimal Performance - wpływa na mniejsze zużycie bieżnika. Oprócz wskaźnika zużycia ogumienia ulepszono mieszankę i zoptymalizowano rozkład nacisków co znacząco wydłuża czas eksploatacji.
  • Hydrodynamiczne rowki - specjalna powierzchnia, która wpływa na błyskawiczne usuwanie wody, błota czy śniegu spod bieżnika, zmniejszając ryzyko aquaplaningu i jednocześnie poprawiając przyczepność.

Bieżnik UltraGrip 9 występuje w dwóch rodzajach bieżnika - mniejsze rozmiary mogą posiadać rowek centralny natomiast większe mogą go nie posiadać.

Producent Goodyear to amerykański koncern - lider w branży oponiarskiej działający od 1898 roku. Doświadczenie i zastosowanie najnowszych technologii w produkcji gwarantuje najlepszą jakość i osiągi. Do rodziny Goodyeara należą takie marki jak Dębica, Fulda czy Dunlop.

Etykieta EU

Efektywność energetyczna / opór toczenia (oszczędność)
W trakcie jazdy opona odkształca się na skutek kontaktu z podłożem, przez co traci energię. Powstające w ten sposób straty energii nazywamy oporem toczenia. Ma on bezpośredni wpływ na zużycie paliwa, a więc również na jakość środowiska naturalnego. Opona o mniejszym oporze toczenia zużywa mniej energii, dzięki czemu spalamy mniej paliwa i mniej spalin trafia do atmosfery.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Hamowanie na mokrej nawierzchni jest kluczową cechą wpływającą na bezpieczeństwo podróży, mierzoną w metrach od momentu rozpoczęcia hamowania do zatrzymania pojazdu. Wyszczególniono oceny od A do G, przy czym nie używa się oceny D, ani G. Ocena A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Różnice między ocenami to skrócenie lub wydłużenie dystansu hamowania przy prędkości 80 km/h od jednej do dwóch długości samochodu (3 do 6 metrów). Różnica między ocenami A a F wynosi ponad 18 metrów długości hamowania dla samochodów osobowych.
Zewnętrzny hałas toczenia
To hałas generowany przez opony w ruchu, mierzony w decybelach. Im na symbolu więcej czarnych pasków, tym głośniejsza jest opona. Jedna fala na rysunku oznacza najniższą dopuszczalną wartość, trzy – najwyższą. Im cichsza opona, tym bardziej jest ona przyjazna dla środowiska.
Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych. Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Potrzebujesz pomocy?

Nie możesz się zdecydować?

Skontaktuj się z naszym doradcą

44 61 62 685

Lub napisz zapytanie mailowo

info@x-opony.pl