EVERGREEN EW62
205/ 65R 16 95 H XL

DOT: 2013
NR KAT.:
121.95 zł - Netto
150
ostatnia sztuka

  • Stan:
    Nowy
  • Sezon:
    zima
  • rozmiar:
    205/ 65R 16
  • Indeks prędkości:
    H
  • Indeks nośności:
    95
  • zastosowanie:
    Osobowe
  • Rok produkcji:
    2013
  • Liczba sztuk w ofercie:
    1 szt.
  • etykieta EU:
    • E
    • C
    • 71db
  • Darmowa dostawa
    Kupując w naszym sklepie dostawa jest zupenie GRATIS
  • Montaż gratis
    Zapraszamy do naszego zakładu -Błonie 12; Sulejów

Winter EW62

Specjalnie dobrane składniki mieszanki gumowej w połączeniu z gęstą siecią rowków i lamelek zapewniają odpowiednią miękkość oraz doskonałą przyczepność i trakcję podczas użytkowania  opony w niskich temperaturach i przy znacznym zaśnieżeniu.

Dlaczego ?

DOŻYWOTNIA GWARANCJA

Wszystkie opony marki Evergreen objęte są dożywotnią gwarancją!

ZDOBYWCA NAGRÓD

Evergreen w 2017 roku zdobywa prestiżową niemiecką nagrodę iF DESIGN za projekt opony DYNACONTROL ES880.

TECHNOLOGIA PRODUKCJI

Produkcja z wykorzystaniem zaawansowanego technologicznie niemiecko/japońskiego parku maszynowego.

WYSOKA JAKOŚĆ WYKONANIA

Opona zaprojektowana i wykonana z dbałością o najmniejszy szczegół.

MIĘDZYNARODOWE CERTYFIKATY

Jakość wykonania potwierdzona uzyskaniem wielu międzynarodowych certyfikatów, w tym niemieckiego certyfikatu TUV.

EKOLOGIA

Produkt od podstaw tworzony z troską o środowisko naturalne.

Zalety modelu EW62

Bezpieczeństwo

Specjalnie dobrany skład mieszanki z dodatkiem krzemionki pomaga w utrzymaniu wysokiej  miękkości opony w niskich temperaturach zapewniając poprawę właściwości jezdnych i zwiększenie siły hamowania.

Ekonomia

Dodatek składnika krzemowego w połączeniu z nisko usytułowanym środkiem ciężkości opony pomaga zredukować współczynniki oporu toczenia, emisji dwutlenku węgla oraz zużycia paliwa.

Sterowanie

Wzmocniona konstrukcja żebra środkowego poprawia osiągi opony - zwiększa pewność prowadzenia nawet przy wysokich prędkościach. Bogata sieć lamelek podnosi przyczepność i siłę hamowania na śniegu i lodzie.

Śnieg

Stopniowo rozszerzające się poprzeczne rowki zwiększają zdolność opony do odprowadzania wody i błota pośniegowego. Zygzakowaty układ bieżnika zapewnia doskonałe osiągi na śniegu.

Certyfikaty

Etykieta EU

Efektywność energetyczna / opór toczenia (oszczędność)
W trakcie jazdy opona odkształca się na skutek kontaktu z podłożem, przez co traci energię. Powstające w ten sposób straty energii nazywamy oporem toczenia. Ma on bezpośredni wpływ na zużycie paliwa, a więc również na jakość środowiska naturalnego. Opona o mniejszym oporze toczenia zużywa mniej energii, dzięki czemu spalamy mniej paliwa i mniej spalin trafia do atmosfery.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Hamowanie na mokrej nawierzchni jest kluczową cechą wpływającą na bezpieczeństwo podróży, mierzoną w metrach od momentu rozpoczęcia hamowania do zatrzymania pojazdu. Wyszczególniono oceny od A do G, przy czym nie używa się oceny D, ani G. Ocena A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Różnice między ocenami to skrócenie lub wydłużenie dystansu hamowania przy prędkości 80 km/h od jednej do dwóch długości samochodu (3 do 6 metrów). Różnica między ocenami A a F wynosi ponad 18 metrów długości hamowania dla samochodów osobowych.
Zewnętrzny hałas toczenia
To hałas generowany przez opony w ruchu, mierzony w decybelach. Im na symbolu więcej czarnych pasków, tym głośniejsza jest opona. Jedna fala na rysunku oznacza najniższą dopuszczalną wartość, trzy – najwyższą. Im cichsza opona, tym bardziej jest ona przyjazna dla środowiska.
Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych. Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Czy warto kupić nowe opony ze starszym rocznikiem produkcji?

Ze względu na niską cenę, kupienie takiego ogumienia może się wydawać atrakcyjne. Czy zatem warto kupić opony ze starszym DOTem? Zdecydowanie tak. Zmiany wpływające na starzenie się ogumienia zachodzą przede wszystkim podczas użytkowania opony na pojeździe. Nieużywana opona przechowywana w magazynie w odpowiednich warunkach utrzymuje swoje właściwości i parametry przez bardzo długi okres czasu. Michelin (największy na świecie producent opon) publikuje badania, z których wynika że opona niezamontowana na pojeździe nie starzeje się w znaczący sposób, ponieważ nie działają na nią siły obciążenia czy tarcia. Poza tym producenci przygotowują mieszankę gumy w taki sposób żeby magazynowana opona mogła zachować swoje właściwości przez lata. Czytaj więcej...

Potrzebujesz pomocy?

Nie możesz się zdecydować?

Skontaktuj się z naszym doradcą

44 61 62 685

Lub napisz zapytanie mailowo

info@x-opony.pl