PIRELLI SCORPION ZERO
255/ 60R 18
112 V XL
-
Sezon:
lato
-
rozmiar:
255/ 60R 18
-
Indeks prędkości:
V
-
Indeks nośności:
112
-
zastosowanie:
4x4
-
Rok produkcji:
2016
-
Liczba sztuk w ofercie:
1 szt.
-
etykieta EU:
Pirelli Scorpion Zero to unikalna opona o ultra wysokich osiągach, przeznaczona dla najnowszej generacji samochodów terenowych, SUV i Crossover. Zaprojektowana do jazdy po drogach, oferuje najwyższy komfort przy dużych prędkościach, niski poziom hałasu, precyzyjne prowadzenie i szybką reakcję na ruchy kierownicą. Techniczna charakterystyka opony Scorpion Zero zapewnia najwyższe osiągi, bezpieczeństwo i doskonałą trakcję.
Mocna konstrukcja i asymetryczny wzór bieżnika w kształcie litery "Z" gwarantują pewne prowadzenie w każdym terenie, przy zachowaniu optymalnych właściwości jezdnych przez cały okres eksploatacji opony. Elegancki wzór asymetrycznego bieżnika, niski profil opony i charakterystyczny żółty skorpion na bocznej ściance sprawiają, iż opona przyciąga wzrok. Dodaje wyrazu najmocniejszym samochodom, zapewniając przy tym styl i bezpieczeństwo gwarantowane przez Pirelli.
Efektywność energetyczna / opór toczenia (oszczędność)
W trakcie jazdy opona odkształca się na skutek kontaktu z podłożem, przez co traci energię. Powstające w ten sposób straty energii nazywamy oporem toczenia. Ma on bezpośredni wpływ na zużycie paliwa, a więc również na jakość środowiska naturalnego. Opona o mniejszym oporze toczenia zużywa mniej energii, dzięki czemu spalamy mniej paliwa i mniej spalin trafia do atmosfery.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Hamowanie na mokrej nawierzchni jest kluczową cechą wpływającą na bezpieczeństwo podróży, mierzoną w metrach od momentu rozpoczęcia hamowania do zatrzymania pojazdu. Wyszczególniono oceny od A do G, przy czym nie używa się oceny D, ani G. Ocena A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Różnice między ocenami to skrócenie lub wydłużenie dystansu hamowania przy prędkości 80 km/h od jednej do dwóch długości samochodu (3 do 6 metrów). Różnica między ocenami A a F wynosi ponad 18 metrów długości hamowania dla samochodów osobowych.
Zewnętrzny hałas toczenia
To hałas generowany przez opony w ruchu, mierzony w decybelach. Im na symbolu więcej czarnych pasków, tym głośniejsza jest opona. Jedna fala na rysunku oznacza najniższą dopuszczalną wartość, trzy – najwyższą. Im cichsza opona, tym bardziej jest ona przyjazna dla środowiska.
Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych. Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.
Potrzebujesz pomocy?
Nie możesz się zdecydować?